melaka hansem!

hoocak!salam..heyya queen and king!lama seh tak update blog,lil bit bz..sorry,oh btw,salam aidilfitri guys! ;) so entry kali ni aku nak cerita about melaka,hari tu aku ke melaka dengan anty meg aku,memang tak plan apa apa pun..tahu tahu nak ke melaka..kita orang gerak hari ahad,
pagi ahad kita orang gerak ke terminal kluang,and part paling best is tiket semua habis!!!YES!setengah jam jugak kitaorang fikir,than kita decide naik train,train pulak tade yang terus ke melaka,so dari KLUANG-TAMPIN-MELAKA,yeah..betul betul travel ni,, ;)




arrive tampin

kita pickup taxi terus ke melaka santral,tambang around RM70,fuhhh..1 jam jugak,sampai melaka santral siap2 beli tiket balik kluang,than untuk our 1st location kita pergi terus ke bandar melaka..


jalan jalan sikit and kita decide nak naik beca!yeayh!aku admit lah nilah 1st time aku naik beca,kahkah,kelakar jugak sebab takut pakcik ni tak kuat kayuh!hehe..






pakcik nilah yang jadi hero kita hari tu!yeayh!!kita tak banyak masa hari tu,sebab balik hari,bus balik pun 830pm,so agak rush rugak,than last pakcik ni hantar kita dekat kampung motern,kat situ just macam perkampungan comel2,rumah,villa..and kita sempat singgah dekat villa sentosa,kat situ akan ada seorang pakcik yang akan story pasal culture melayu,best jugak,,kebetulan ada pelancong dari china pun ada,, :)





 

hits the gong 3x and make a wish.. ;)


kampung motern is the last our location,than kita terus balik ke melaka sentral,just lepak kat melaka sentral lah, :) jam 830 kita naik bus teruss balik ke kluang, hehe, memang best lah,penat jugak sebab esok kerja kan,tapi pengalaman tu yang best,melaka is osemmm!aku sendiri tak habis pusing lagi,insyaallah bulan 12 ni akan datang ke melaka balik maybe dengan bff aku,wink!melaka wait for meeee!!












No comments:

Post a Comment