raYe laGi!!!

salam sume..!
smlam kite dah sambut hari raye aidiladha..
alhamdulillah..
sumenye bjlan dgan lancar..
banyk jgk lembu yg kne smblih..hu3
smlam ramai kaum kluarge yg dtg umah nnek aku



mlam raye tu nnek aku ngan m.cik2 aku
sume dah stat gtog-ryong nk msak tuk raye esok..



mlam tu rmah nnek aku agak meriah lah dengan
kdatngan kaum kluarga dan kriuhan
cucu2 die yg terjerit2..
pagi raye..dah dgar dah sore2 ibu2
yg test vocal coz kjut anak2 dorang bgun mandi..
yg sdayh nye..kiteorg dpt tao yg hari 2 x de air!
ishk2..
aku pun cpat2 lah mgun coz nk mndi dlu pnye psal!
lpas siap2 sume..
nnek aku pun pggil lh kiteorg mkan..
banyakknye mkanan!!
rendag,ayam msak merah,ketupat,sambal udang..
wahh..mcam2 lah!
2 blum msuk mknan yg orang 'ngunjug'
bnyakk btol..
aku pun ap lgi..
dgan pntas aku ambk pnggn n truzz mkan..
perh!
mmg best!
hu3..
so..aku rase blum tlmbt kot nk
ucap
''SeLaMaT hArI rAyE aIdILaDhA!"

No comments:

Post a Comment