SPM-SPM-SPM!!

assalammualaikum..
hype oL..
2day aku nk kogsi tips2 bajar,,
wlaupun dah akhir thun n aku sndri dah mule brcuti
(wlaupun sbnrnye blum stat cuty skola lgi)
tpi ade lgi yang msih b'skolah coz nk SPM
ade gak kwan2 aku yg nk amek SPM tpi c0oL jek cum x de ape..
uihh..dieorg x tkod ke erk?
x pe xpe..suke aty korg lah..
haa..2day aku nk kogsi cara2 cemerlangkan otak
dan
amalan peningkatan daya ingatan..


7 CARA CEMERLANGKAN OTAK
  1. Positive mental attitude & positive physical action
  2. Air-clean air for the brain
  3. Mental Challenges for the brain
  4. Food for the brain
  5. Exercise for the brain
  6. Sleep for the brain
  7. Meditation & power brain
AMALAN PENINGKATAN DAYA INGATAN
  1. Faham
  2. Jarakkan/pecahkan masa belajar
  3. Lafazkan isi penting dengan cara yang kuat
  4. PERCAYA PADA DIRI SENDIRI
  5. Ulang berkali-kali
  6. Guna kata kunci,kata isyarat,kata rahsia & ungkapan lucu
  7. Ulangkaji semasa berbaring sebelum tidur & semasa bangun tidur
  8. Bayangkan selalu apa yang dipelajari

haa..tulah serba sdikit tips2 yg aku dpat bgi
so tuk korang2 yang nak amek SPM tu
aku nk wish
GOOD LUCK!
^^,

No comments:

Post a Comment