lets save our earth!

Heyya there!how are you?feel good? ;) so today aku nak cite pasal GREEN DAY,erk bukan band greenday tu lah,,ni sempena EARTH HOUR..22hb april ni kan kiranya macam hari hijau..save our earth.. so aku nak gohyak sikit lah,,ritu hari kan kita ada sambut EARTH HOUR,alahh yang kite tutup lampu selama 1 jam tu..haaa..yang tak tahu tu mesti korang tak tutup lampu kan..ishkk..so hari tu,aku sambut EARTH HOUR kat KLUANG MALL.. hari tu ada lah sambutan EARTH HOUR,,masa tu start lebih kurang dalam kul 7 kot..ada competition akustik sempena sambutan EARTH HOUR tu..and dimeriah kan lagi dengan kedatangan kumpulan SHIRO juara raja lawak 6..dalam pada masa yang sama ada jugak pertandingan EARTH HOUR photography.. so kiranya ramai jugak lah photographer yang ada masa tu..cik kon cik non sume ade lah..so dalam kul 830pm tu lampu kat depan KLUANG MALL tu pun ditutup selama 1 jam..


So guys, untuk kita menyokong EARTH HOUR nie bukan jer kita perlu tutup lampu 1 jam jek,banyak lagi yang kite kena buat. Example no beg plastic for everyday..bise hari sabtu jekan..sekarang nie..cuba kita amalkan setiap hari! 
Kongsi kereta (car pool)..tak payah nak belagak sangat lah if nak kua ramai ramai tu sorang sebijik kereta nak bawak..asap kereta korang tu boleh menipiskan ozon bumi tahu! (eh betul ke??) share je naik satu kete ramai ramai..alahhh..no hall ah..benda boleh settle lah..heh..
next is kitar semula,,agak2 surat khabar lama tu,,dari korang duk bakar..baik pergi hantar kat kitar semula..tau lah dorang nak wat apa..
haa..apa kate petang2 tu korang pi tolong mak korang tanam bunga / pokok..haa..kalau ada pokok kan rumah redupp jek..boleh selamatkan bumi lagi..alahh join je lah mak2 korang tu..kan kengkadang mak mak kita ni raji berpesatuan..hias bonzai lah.. khwinkan pokok lah..join jelahh…selamatkan bumi tu..heheh..




 haa..yang mana kalau nak gi kedai beli barang tu..kedai dekat jer..apa kata korang jalan kaki or kayuh basikal..x payah nak naik moto or kereta..jalan kaki,basikal boleh kurus tau..korang taknak kurus ke??heheh..

So..banyak dah aku bebel nie..accly b4 diz aku pernah kuar kan jugak entry ni..masa aku baru baru buat blog ni..pasal selamatkan bumi nie..tapi disebabkan aku ni menyokong EARTH HOUR! Soo..aku kua kan balik lah enty ni..hehe..dah baca?haa..korang tahu tak korang today cantik dan handsome?soo..dah baca tu apa kate tekan like kat bawah tu..heheh..okey guys!chio..adiosa.. ;) SAVE OUR EARTH!!

No comments:

Post a Comment