seni halus

Assalammualaiku..haa..jawab2..kalau tak dapat satu dose!huu..tday aku nak cite pasal exm aku nie.. 22hb aritu aku exm seni..yess!sangt lh susah!soalan sume soalan yg mushkil tuk aku lukis..burrr…agaknya org yg buat soalan ni ikut suka dia jek amik soaln2 dari prngkat yg x sepatutnya..thks tuan/puan sbb bgi soaln yg ssah.saya hargainya..;) so kat bwah nie soalan2nya..

1)    Dipadang pasir yg kering kontang,2 binatang sedang bertarung hebat menyebabkan debu-debu di sekitarnya berterbangan
2)    Buah-buahan di dalam pinggan bertukar menjadi makhluk berkaki, bertangan dan berwajah ganas. Mereka sedang bertarung hebat.
3)    Lereng bukit dikawasan perumahan telah terhakis dan tergelongsor. beberapa batang pokok telah tumbang akibat bencana alam tersebut.
4)    Beberapa orang peserta unit beruniform sekolah terlibat dalam aktiviti meredah hutan belantara sedang berehat di kawasan jeram. Kelihatan air mengalir deras melalui bongkah2 batu dan pokok pekbagai bentuk.
5)    Setandan pisang diletakkan dipangkal sebatabg pokok pisang . bberapa pelepah daun pisang yang kering dan masih hijau menutupi sebahagian tandan pisang.
6)    Dua orang remaja sedang berbasikal di jalan kampong. Suasana kampong yang tenteram melatari aksi mereka.

Okey.kalu korang pilih yg mane?and..aku of coz lah pilih yg no 2..senang sket..senang2 pun lukisanya sebijik budak tadika!haha..mostly  budak2 claz aku buat no 2 nan 5..hurmm..if aku nak lukis pokok pisang takod aku lukis pokok toge plak..so aku buat no 2..
Situasi masa dah stat pekse punya lh sepi..sbab mmsing ngah khusyuk melukis..thn dah masuk part clour2 tu..dah ada daa sore2 yg nk pnjm clour lh,nk buat clour prple mcmne lh,3 jam masa blalu..sume dah siap..mulalah sume kepoci nak tgok lukisan mmasing..hah.time ni yg best sbb sume akn ckp lukisan kite tu cantik..sbb nk jaga hati punya psal..;P haha..
23hb..kejap jek kiteorng dah dpt  mrkh tuk lkisan kteorg..oky aku ttau lah mrkh paling tnggi brape..tapi ada yg dpt 70++,aku?haha..55 jerk!sbbnya aku tak buat ton,bayang and bla..bla..bla..masa sket sgt lah(ALASAN).tape lah..
So kt bawah nie aku ade masukkn hasil lukisan aku..haha..b4 korang tngok tu,aku bgi amaran lah supaya jgn tgk llme takut fius otak korng ttgal sbb ktawe bnyak sngat..lukisan ni khas utk abg adam..sebab dia yg beria nk tgok.abg dah ckp abg tnk gelak sbb abg ckp ‘’sseorang yg artistic takkan ketawakn karya org lain” tapi ara tau abg akn gelak jugak.;P lukisan ni mmg tak mcm studnt fom5 mcm sntdrd 5 iyerr..accly aku pnya kira oky coz ada lgi yg lbih teruk dari aku..:P so too abg adam selamt bergelak melihat lukisan adikmu ini..(HAHA) bye guys!

GELAKKK!


No comments:

Post a Comment