what I want to be..but i can't.idk why.

1.baik
macam mana nak jadi baik?
ye.aku nak jadi baik.tapi..aku macam lost sendiri.benda benda yang boleh membantu aku untuk ke arah kebaikkan tu ada.tapi aku yang macam buat tak nampak.aku faham pasal benda benda yang buruk tapi aku aci redah jugak buat.aku tahu benda tu wajib buat,tapi aku aci redah tinggalkan.aku faham hukum tuhan.tapi aku ingkar suruhan dia.kenapa?tuhan dah tutup hati aku ke?aku sedar benda ni,tapi aku buat macam tak sedar.kenapa?


2.alim??
aku nak sangat jadi macam orang orang yang kalau cakap tu ada potongan hadith.
aku nak.tapi aku tak berusaha untuk belajar semua tu.aku nak,tapi aku tak bersungguh sungguh.aku nak.tapi aku ni macam kalau boleh semua tu dah set dalam kepala.tak payah nak belajar semua ni.aku tahu benda tu takkan terjadi tapi aku sendiri taknak berusaha untuk belajar.kenapa?


3.cakap.isi. tulis.isi.
aku nak jadi orang orang yang kalau bercakap tu ada isi.kalau menulis tu, ada isi.
tapi aku tak nak belajar.aku tak nak cari.aku tak nak buat research.aku tak nak explore.aku pemalas.aku nak tapi aku tak nak berusaha.kenapa?


benda nie semua aku mula rasa bila .....aku pun tak perasan bila benda ni aku mula rasa. random. tiba tiba aku rasa macam nak jadi.tapi tak jadi.tak pernah nak berusaha untuk menjadikan benda ni 'menjadi'. kenapa? aku nak jadi baik tapi .. ntah..aku tak tahu kenapa aku macam tak ambil kisah. iz it call in battle versus of ... diri sendiri? 










aku nak ke arah sejadah..










tapi aku bukan orang baik.

No comments:

Post a Comment